Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

sätt ner kaffet !

Av Mamma Mu - 23 augusti 2008 09:10

Jag är vanligtvis en givmild människa som gärna kan bjuda på det jag KAN bjuda på (dvs inte mkt med min ekonomi men iallafall) och jag har aldrig nekat ngn som FRÅGAT om de får ta en kopp av mitt kaffe


Men på skolan har vi alla haft stora problem med att färdiglagat kaffe, kaffebönor, kaffepulver (sånt man har i istället för mjölk), mat som folk haft med sig som lunch, etc bara försvinner ut i tomma intet


Så igår såg jag kaffetjuvarna ta av MITT kaffe för hundrafemtioelfte gången i år (jag har försökt tänka att det är ju trots allt "bara" lite kaffe och man vill ju inte starta onödiga bråk) och när en av dem stod med kannan i handen skrek jag SÄTT NER KAFFET FORTARE ÄN FAN

Jag vet inte om han sover dåligt eller går på någon slags droger, men maken till tröttare och lugnare människa har jag aldrig "bråkat" med

Han bara stod där, med kannan i handen, och såg ut som ett levande frågetecken och sa Eeehh... vavavavava

Gissa om jag blev mindre arg då ?

Fan vad arg jag var, och det var faktiskt jätteskönt att bli det nångång som omväxling =D


Folk reagerade på mitt häftiga utbrott av ilska och hat, men jag fick medhåll av 95% av stället
Konstigt är dock att ingen av alla jag fick medhåll från (de sa att de reagerat likadant / förstod varför jag blev arg och tyckte det var bra) själv sagt ifrån tidigare då det inte enbart är just JAG som blivit drabbad av detta fast det just idag råkade vara av mitt kaffe han och hans polare tog

Nej, vi har haft så många möten om detta att jag tappat räkningen, och då har inte ens de inblandade (kaffe- och mattjuvarna) varit med på mötena
LÖNT !!!
Också har vi satt upp lappar som de inte ens tar sig tid att ögna igenom
Men INGEN har sagt ett ljud, ens i mer vänlig ton än jag tog idag, till någon av dem
Alla har m.a.o gjort som jag gjort fram tills idag, gått och stört sig och låtit tjuveriet fortsätta och PRATAT OM vad man ska kunna göra åt det när det i själva verket bara är så enkelt som att bli jävligt förbannad och säga ifrån så taket lyfter (folk som var 100 meter bort frös till is)
Mkt effektivt, för de började genast att ta fram SITT EGET kaffe och det lär dröjja innan de glömt det här

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Mu - 6 september 2008 22:30

Chokladdekoration som jag spritsat av mörk och vit choklad som fått stelna över natten och som jag sedan bröt av i snygga bitar och stack ner. Tänk på att detta är mitt första försök, att bygga fiskar och spritsa Musse Pigg figurer - Jag är inte rikt...

Av Mamma Mu - 6 september 2008 22:25

Just denna lilla bit ur Ice Age 2 får mig att skruva upp tevens volym på max     ...

Av Mamma Mu - 2 september 2008 13:31

män är gratis, det uppskattas väldigt mkt vissa dagar ;)  

Av Mamma Mu - 1 september 2008 10:20

Jag drabbades tillfälligt av demens light och glömde bort denna blogg Men jag lever fortfarande   Jag är miljöskadad av skolan Drömmer jag inte att jag är i köket och det är kaos och panik så drömmer jag att jag har ihop det med män jag inte skulle ...

Av Mamma Mu - 26 augusti 2008 11:17

Från: ******** P35Skickat: Idag 09:47Till: Kockstudent F27 hej hur mår duvill du adda mig på msn i dag nuom du vill se en bild på mig så har jag en bild på mig nu på msn nu' det skulle vara kul om du skulle adda mig på msn i dag nuså kan vi prata...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards