Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Mamma Mu - 17 augusti 2008 16:59

Ibland händer det att mat är precis som jag, dvs det ser mkt sämre ut på bild än i verkliga livet

Men här är iaf. bildbevis på min soppa, och hur den gick till ska jag skriva om nedanför bilden


Jag hade tänkt mig att göra spenatsoppan Lotta bloggat om, men så fick jag en galen idé att försöka skapa ngt annat genom att bara slänga ihop lite saker som fanns hemma

Så, jag.........


1. Kokte lite morötter i vatten och slängde ner en vitlöksklyfta efter en stund

2. Hällde bort hälften av vattnet

3. Slängde ner en burk kokosmjölk, en tesked honung, en skvätt asiatisk fisksås, lite mangocurry och chilipulver

4. Mixade allt med stavmixern och fick uppleva hur mkt den kan stänka om den bara vill

5. Slängde i en köttbuljongtärning

6. Hällde i lite mer chilipulver, lite tomatpuré, en påse med lite kvarglömd fryst spenat och 1/2 tesked dijonsenap

7. Slängde ner fyra köttbullar som befann sig i kylen i väntan på bättre tider

8. Kokte upp allt och hällde i lite potatismjöl + vatten


Alltså den blev godare än godast

ja till och med A som annars ibland är skeptisk inför det nya tyckte att den var sååååå god, och vi båda åt tills vi hotade att sprängas

Jag är skitdålig på att skriva recept, speciellt då jag knappt ens själv vet vad jag sysslade med därute i köket


Jag är faktiskt förvånad, jag tänkte GÅR DET SÅ GÅR DET och satte igång, och av en ren slump blev den utan att skryta landets godaste soppa *lyckorus*


Av Mamma Mu - 17 augusti 2008 12:22

tyvärr en svart "video" men det är ju LYSSNA vi ska göra nu ändå så .......




Av Mamma Mu - 17 augusti 2008 10:53

att riva morötter är så himla tråkigt

det blir ju ganska gott med pestodressing, men själva ATT RIVA är tråkigt så man kan somna om man vill ha lite mer än 1/2 näve full


då är frågan, ska jag göra det tråkiga (riva morötter och diska) eller det roliga (duscha) först och vilket ska jag spara på / skjuta på *funderar*



Av Mamma Mu - 17 augusti 2008 10:05

Alltså jag  vet inte varför folk skickar iväg mail som rubriken här ovan på div. sidor

Men jag orkar liksom inte svara på sånt

Jag vill ha annorlunda mail där man kan läsa att mailaren tänkt lite själv och faktiskt VILL skriva till mig

Av Mamma Mu - 17 augusti 2008 09:37

Igårkväll (natt) fastnade jag i en film som var slut vid halvtvå, sen kunde jag inte somna och vet inte riktigt när jag lyckades

Imorse var de två sängoccupanterna mkt piggare än mig, men efter en stund kunde vi bege oss ut på en kissochbajs runda runt området

Sen cyklade den minst håriga av dem och jag för att köpa majsbröd och hemma igen hade vi detta bröd till frukost


Nu ska jag komma tillbaks till ämnet MAT, för jag tänkte berätta om att vi ska prova spenatsoppa (vi hoppar över köttbullarna idag) som min idol Lotta skriver om i sin blogg

http://familjenbra.blogspot.com/2008/03/het-spenat-och-kokossoppa-med-indiska.html

Av Mamma Mu - 17 augusti 2008 01:46

A vaknade till och jag sa att han fick hoppa in till "sin" sida så att jag också får plats (han låg på min kudde och inte som på bilden, han är snabbflyttbar han)

Han sa yrvaket: Jag vet inte vem det är som har lagt mig här

Jag påpekade att det var han själv men det var det minnsann inte, sen rullade han in mot väggen och virade in sig i täcket likt en vårrulle


Okej............

Av Mamma Mu - 17 augusti 2008 01:40



Nu är bara min stora fundering :

Hur ska JAG få plats däri *förvirrad*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards