Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Mamma Mu - 15 augusti 2008 15:21

Det finns en sak som får mig att glömma allt och gör mig till ett monster

När det serveras skiter jag i om det finns ngn annan som vill äta, jag tar vad där finns och lämnar inget kvar

Jag vräker i mig utan gränser och efteråt vill jag bara sova och rapa


Jag pratar såklart om matjessill m. potatis, gräddfil och gräslök

Servera mig det och du kan räkna med att inte få äta ngt själv om du köpt hem vad normala människor skulle kalla MKT SILL


Det finns inte MKT sill, jag tar tills det är slut

Jag kommer vara mätt långt in på morgondagen säkert *svimmar*

Men himla gott är det, tur att ingen mer än jag resonerade så idag då jag tog slut på tre portioner och sedan dess knappt kunnat röra mig



Nu ska jag med sill i magen ta itu med tvätten och städning utav hemmet

kanske sortera i skafferiet om jag hinner / orkar


Utöver att jag åt upp kökets sillförråd gjorde jag en

mjuk pepparkaka med en glasyr av dansk björnbärsmarmelad och florsocker (jag improviserade då lingonsylten som jag eg. skulle använda mig av lyste med sin frånvaro)

och toppade med frysta hallon

Ingen kom tillbaka och klagade så jag antar att den gick att äta

enligt fler än mig själv och kakexperten I då

Nu har jag köpt hem grejjer så förhoppningsvis blir det en mjuk pepparkaka även i hemmet nångång under helgen ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards